VIJESTI I ZANIMLJIVOSTI

Telegram Business – Vodič za korištenje Telegrama u poslovne svrhe

Kao jedna od najbrže rastućih messaging aplikacija s naprednim funkcionalnostima, Telegram je vrlo privlačna opcija za tvrtke koje žele učinkovito doći do svoje publike.

Ovaj članak će pojasniti prednosti korištenja Telegrama u komunikaciji s ciljnom publikom, kako koristiti Telegram kanale i grupe, kako napraviti Telegram chatbot te najbolje načine korištenja Telegram Business računa.

Sadržaj:

Zašto sve veći broj tvrtki koristi Telegram?

Rastući trend popularnosti i broja korisnika

Broj krajnjih korisnika Telegrama raste strelovito – početkom 2021. bio je na oko 500 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, što je povećanje za 150% u odnosu na 2018. godinu. Telegramu se predviđa nastavak ambicioznog rasta u sljedećih nekoliko godina, posebno radi sve veće brige brojnih korisnika oko sigurnosti i privatnosti njihovih konverzacija na drugim messaging aplikacijama, primjerice WhatsAppu.

U siječnju 2021. je objavljeno kako je u periodu od samo 72 sata Telegram počelo koristiti čak 25 milijuna novih korisnika zbog novih uvjeta privatnosti na WhatsAppu. Prema nekim prognozama, Telegram bi do 2022. godine trebao doseći milijardu korisnika.

Prema tome, jedan od glavnih razloga ovog rasta jest što su korisnici prepoznali Telegram kao vrlo sigurnu i privatnu messaging aplikaciju koja nudi dvostruku zaštitu računa i enkripciju za sve korisničke podatke.

Učinkovit engagement s masovnim broadcast porukama

Telegram omogućava tvrtkama da šalju tzv. broadcast poruke svim svojim kontaktima odjednom. Broadcast poruke su korisne za interakcije (engagement) s korisnicima, kao npr. za slanje važnih obavijesti. Također se mogu koristiti za marketinške kampanje zbog mogućnosti slanja promotivnih poruka o raznim uslugama ili ponudama svim Telegram kontaktima.  

Povećavanje baze kupaca kroz personalizaciju

Telegram poslovni račun Vam omogućava dvosmjernu komunikaciju sa korisnicima gdje možete skupljati vrijedne podatke te poticati interakciju s njima slanjem personaliziranih ponuda.

Općenito, Telegram se može koristiti kao jedan od kanala za korisničku podršku, organiziranje mobilnih nagradnih igara, ankete i glasanja te personalizirani marketing kroz dijalog s korisnicima.

Glavne značajke Telegram Business računa

Telegram Business API

Telegram Business API je odličan alat za iskusnije developere koji žele spojiti Telegram sa svojim aplikacijama putem API-ja. Postoji više vrsta Telegram API-a, a jedan od najpopularnijih je Bot API koji dozvoljava developerima da kontroliraju Telegram botove. Primjerice, on omogućava veću kontrolu primanja i odgovaranja na poruke.

Jedan od glavnih razloga zašto je Telegram API koristan jest to što pruža mogućnost pregledavanja povijesti razgovora, što omogućuje programsku analizu podataka.

Kreiranje animiranih naljepnica ili prilagođenih tema za Telegram je također jedna od zanimljivih značajki koja omogućava prilagodbu korisničkog iskustva i interakcije s Telegram računom tvrtke.

Primjer brendiranih naljepnica u Telegramu
Primjer brendiranih naljepnica u Telegramu

Telegram kanali

Telegram kanali su javni kanali slični newsletterima, gdje pretplatnici mogu dobivati obavijesti za teme koje ih zanimaju – sve unutar Telegram aplikacije.

Telegram Business kanal
Primjer Telegram kanala

Telegram kanali nisu namijenjeni za razgovore, već za slanje obavijesti o raznim temama, kao što su vijesti o sportu, filmovima, glazbi, tehnologiji i slično. Listu svih tema i vrsta kanala možete pronaći na stranici Telegram kanala.

Glavne prednosti korištenja Telegram kanala

  • neograničen broj pretplatnika, s neograničenim brojem poslanih poruka te bez restrikcija sadržaja koji se šalje
  • slanje poruka svim pretplatnicima ili samo određenom dijelu publike (segment)
  • pretplanici su anonimni – ne mogu vidjeti jedni druge, razgovarati ili odgovarati na poruke

Telegram grupe

Za razliku od Telegram kanala, Telegram grupe imaju ograničenje broja korisnika – u svakoj grupi može biti maksimalno 200,000 članova. Slično kao grupe na ostalim messaging kanalima, koriste se za poticanje rasprava s članovima grupe ili za lakšu komunikaciju s većim brojem korisnika. Telegram grupe su javne i može im se pridružiti tko god je zainteresiran za određenu temu.

Primjer Telegram grupe
Primjer Telegram grupe

Kako se pridružiti Telegram grupi?

Postoje dva načina za pridruživanje Telegram grupi:

  1. klikom na direktni link koji generira i šalje admin grupe
  2. pretraživanjem imena grupe unutar Telegram aplikacije i slanjem zahtjeva za pridruživanje

Telegram grupe postaju još zanimljivije kada se u priču uključe Telegram chatbotovi jer oni omogućavaju niz korisnih i zabavnih interakcija za članove, kao što su igranje igrica unutar grupe i lakše moderiranje grupe kroz automatizaciju, a mogu poslužiti i za pomoć pri plaćanju.

Telegram Chatbotovi

Chatbot je vrsta softvera koja simulira ljudski razgovor, ali za razliku od čovjeka može komunicirati s tisućama korisnika odjednom, potpuno automatski.

Telegram chatbotovi Vam mogu pomoći da učinite komunikaciju s korisnicima Telegrama još jednostavnijom. Kao što je opisano na Telegramovoj stranici, korisnici mogu komunicirati s chatbotom na dva načina:

● Slati direktno poruke ili komande botu otvaranjem chata ili dodavanjem u grupu

● Poslati zahtjev direktno iz polja za unos poruke upisujući korisničko ime bota i upit. To omogućuje slanje sadržaja pomoću botova izravno u bilo koji chat, grupu ili kanal.

Telegram kao messaging kanal ima nekoliko dostupnih botova s kojima možete komunicirati. Primjerice, možete u Telegramovu tražilicu upisati @ShopBot kako bi kreirali ili testirali račune za plaćanje , ili možete upisati @Gamee ako želite igrati s kontaktima na Telegramu. Takve interakcije između chatbota kao platforme i Telegram Bot računa stvaraju komunikacijske veze gdje informacije mogu dobiti krajnji korisnici Telegrama ili poslovni korisnici.

Kako kreirati Telegram chatbot?

Prvi korak za kreiranje Telegram chatbota je – BotFather. To je bot koji omogućava jednostavno postavljanje vašeg prvog chatbota i upravljanje postojećima. Za početak – upišite @botfather u tražilicu i započnite interakciju s njim (ima plavu kvačicu pored imena).

Kada primite autorizacijski token, otvorite Bot API priručnik kako bi saznali što sve možete prilagođavati. Primjerice, možete prilagođavati izgled chatbota, dodavati personalizirane naljepnice i ubacivati druge korisne značajke.

Glavne prednosti Telegram chatbota

Kao prvo, chatbotovi su dostupni korisnicima 24/7. Zbog toga što su uvijek dostupni, olakšavaju posao agentima korisničke podrške i štede resurse tvrtke. Kako su njihove poruke automatizirane i poslane direktno na mobitele korisnika, isto tako mogu biti korištene za marketing ili prodaju s minimalnim troškovima i uloženim trudom.

Telegram Business chatbot
Primjer Telegram chatbota

Savjeti: Kako povećati pratitelje na Telegramu

Ako već koristite Telegram poslovni račun i pitate se kako povećati broj pratitelja, evo nekoliko savjeta koji bi Vam mogli pomoći:

  1. Pošaljite SMS ili Email kampanju sa Telegram linkom
  2. Dodajte Telegram widget na vašu web stranicu
  3. Podijelite Telegram QR kod kroz online ili offline kampanje
  4. Kupite članove od raznih davatelja usluga
  5. Kontaktirajte admine drugih kanala za plaćenu suradnju
  6. Koristite cross-promociju
  7. Organizirajte referral program

Zaključak – Trebate li koristiti Telegram Business?

Korištenje Telegrama za Vaše poslovanje je odlično rješenje za osobnu komunikaciju prema Vašim korisnicima. Isto tako je korisno za korisničku podršku ili kao marketinški kanal, dok zauzvrat primate vrijedne povratne informacije od strane korisnika.

Ne samo da ćete se približiti svojoj publici prisutnošću na jednoj od najbrže rastućih aplikacija na tržištu, već ćete moći prilagoditi svoju komunikaciju i značajke aplikacije prema potrebama Vaše tvrtke.

Saznajte kako Vam možemo pomoći u korištenju Telegram poslovnog računa ovdje.

Zainteresirani ste za suradnju?

Kontaktirajte nas

VIJESTI I ZANIMLJIVOSTI